۱۳۹۰ شهریور ۲۰, یکشنبه

حساب کاربری گوگل خود را نفوذ ناپذیر کنید

بعد از هک شدن شناسه‌ی امنیتی گوگل (+) توسط هکرهای ایرانی (!) حتماً شما هم بفکر ایمن‌سازی حساب کاربری گوگل خود افتاده‌اید. در ادامه با من باشید تا باهم حساب‌کاربری گوگل خود را ایمن‌تر کنیم.


گوگل راه‌کارهای خوبی جهت جلوگیری از سرقت اطلاعات شما ارائه کرده است، که می‌توانید با آنها امنیت حساب‌کاربری خود را تا حد زیادی بالا ببرید، جهت دیدن این راه‌کارها وارد این سرنخ شوید. البته همانطوری که در دنیا مالکیت قطعی وجود ندارد، امنیت صد در صدی نیز وجود ندارد! امن‌ترین سِرورها سِرورهای خاموش هستند..!
  1. از بروزترین نسخه‌های ویروس یاب (Anti Virus) استفاده کنید. حتماً مرورگر و افزونه‌هایش را بروز رسانی کرده و بسته‌های بروز رسانی بخش امنیت سیستم‌عامل خود را چِک کنید. من آنتی‌ویروس  AVG - Free edition و مرورگر Google Chrome را به‌شما پیشنهاد می‌کنم.
  2. رمز خود را تغییر دهید، سعی کنید از حروف، اعداد و نمادها استفاده کنید. اطلاعات بازگردانی واژه‌ی عبور خود را دقیقتر وارد کنید. از سرویس امن 2Step Verification استفاده کنید، با این سرویس آقای هکر بغیر از نام‌کاربری و واژه‌ی عبور احتیاج به تلفن‌همراه شما خواهد داشت تا بتواند وارد حساب کاربری شما شود. وبسایت‌های متصل مشکوک را از اینجا پاک کنید. در ادامه با روش قدم دوم تایید هوویت ( 2Step Verification) بیشتر اشنا خواهیم شد.
  3. همیشه از ورود امن HTTPS استفاده کنید، برای اینکار وارد قسمت Setting جیمیل خود شده و درسطر Browser connection گزینه‌ی Always use https را برگزینید. همیشه پس از پایان فعالیت خود از Gmail خود کاملاً Sign-out کنید و آخرین فعالیت خود را از قسمت Detail در قسمت پایینی صفحه‌ی جیمیل خود چک کنید و درصورت نیاز اتصالات دیگر را Sign-out و درصورت ناشناس بودن سریعاً واژه رمز خود را تغییر دهید. قسمت Forwardهای اتوماتیک را چک کرده و در صورت استفاده نکردن از POP3و IMPA آنها را غیرفعال کنید تا احتمال استفاده کردن مخفیانه‌ی آنرا به حداقل برسانید. قسمت مخاطبین (Contact) ایمیل خود را چک کنید و درصورت حذف شدن آنها، اقدام به بازگردانی انها نمایید. (+)
با قابلیت، تأیید صحت 2 مرحله ای، بیشتر آشنا شویم:
استفاده از این قابلیت (+) برای ما ایرانی‌ها، فقط با داشتن یکی از تلفن‌های Android, Apple, BlackBerry امکان‌پذیر است. فعال سازی کار مشکلی نیست فقط هنگام فعال‌سازی می‌توانید از شماره‌ی تماس 234-5678 (021) استفاده کنید. توجه داشته باشید حتماً ده Pin ارائه شده را  Save کنید تا درصورت دردسترس نبودن تلفن‌همراهتان از آنها استفاده کنید، باید متوجه باشید که از هر Pin فقط یکبار می‌توانید استفاده کنید و بعد از اتمام باید از قسمت مربوطه Pinهای جدیدی دریافت کنید. با فعال سازی این قابلیت شما باید از این قسمت اقدام به ساختن واژه‌ی عبور امن مختص برای Android Market تلفن اندرویدی، گوگل‌تاک و چند سرویس دیگر نمایید چراکه با رمز قبلی کار نخواهند کرد! ../حال مراقب خود باشید تا جناب هکر محترم شما را جهت دسترسی به اطلاعات ایمیلتان ندزدد :) قابل ذکر است، من نیز چند روزیست از این سرویس استفاده می‌کنم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر