۱۳۹۰ آبان ۱۳, جمعه

استاندارد سازی گوگل‌پلاس برای زبان پارسی

بعد از تغییرات ایجاد شده در گودر (Google Reader)که با سرویس شبکه‌اجتماعی گوگل‌پلاس (Google Plus) مناسب دیدم نحوه‌ی استاندارد سازی زبان فارسی رو برای این سرویس بهتون معرفی کنم. مراحل خیلی ساده در عین کارایی +G رو افزایش میده. #پیشنهاد
(دیدن عکس بزرگتر)
حتماً دیدین که فونت پیشفرض گوگل‌پلاس برای ما ایرانی‌ها زیاد جالب نیست! ازنظر من بهترین فونت برای ما فارسی‌زبان‌ها فونت تاهوما (Tahoma)هستش، همین فونتی که دارید باهاش این مطلب رو می‌خونید..
در اولین اقدام پیشنهاد می‌کنم گوگل‌پلاس خودتون رو فارسی کنید، برای اینکار کافیه وارد تنظیمات +G شده و از قسمت Language زبان شیرین فارسی را بعنوان Default انتخاب کنید. وبرای قدم دوم که می‌خواهیم فُنت تاهوما رو انتخاب کنیم می‌بایست ابتدا افزونه‌ی Stylish را روی مرورگر گوگل‌کروم (اینجا) و یا مرورگر موزیلا فایرفاکس (اینجا) نصب سپس اقدام به افزودن طرح استاندارد گوگل‌پلاس (اینجا) نمایید. حال از گوگل‌پلاس لذت ببرید. /+

پیشنهاد برای بهبود و استاندارد سازی بیشتر فارسی با سرویس‌های توویتر (+)، فرندفید (+)، سی‌میک (+).

۲ نظر:

  1. درود آقای سهیل، اگر امکان دارد مرا راهنمایی کنید که چگونه کد css را میتوانم دریافت کنم و چگونه میتوانم آنرا در وبلاگ (blogspot) برنشانم؟ هدف من بهره بردن از خط تاهوما (tahoma) است.
    با سپاس
    خشایار
    khaschayar.rochssani@gmx.de

    پاسخحذف
  2. سلام؛ از قسمت Admin وارد زبانه‌ی Template شده و روز Edit HTML کلیک کنید، قسمت بالایی کُدهای HTML به CSS صفحه‌ی شما مربوط است.
    قسمت‌های Font را به خَط دلخواه خود تغییر دهید.
    با احترام.

    پاسخحذف