۱۳۸۹ بهمن ۱۹, سه‌شنبه

بهترین روش برای اشتراک گذاری فایل ها

با بهبود کیفیت روزافزون اینترنت (نه در ایران!) سرویس‌های اشتراک‌گذاری فایل‌ها رونق بیشتری پیدا کردن.. سایتهایی مثل 4Shared یا MediaFire و یا حتی سرویس‌هایی چون SoundCloud که سرویس اشتراک‌گذاری موسیقی بصورت اَبریست! اما در این بین سرویس‌هایی نیز وجود دارد که کمی خلاقیت از خود نشان داده و راه‌های منحصر بفردی را معرفی می‌کنند، یکی از این سرویس‌ها سرویس DropBox می‌باشد.
شما با استفاده از سرویس “درآپ‌باکس” می‌توانید در همه‌جا فقط با یک خط اینترنت به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید.. اساس کار ساده‌ست، براحتی درسایت ثبت‌نام کرده سپس اقدام به بارگیری (دانلود) نرم‌افزار رابط کنید، بعد از اتمام پروسه‌ی بارگیری اقدام به نصب (Install) برنامه کنید، [پروسه‌ی نصب ساده و بدون مشکل می‌باشد، نیاز به توضیح بیشتر نیست] حال با کلیک بر روی آیکون برنامه اقدام به وارد کردن نام‌کاربری و واژه‌ی عبور خود کنید، در حقیقت لاگین (Login) کنید، بعد از لاگین کردن برنامه پوشه‌ای (Folder) در رایانه‌ی شما می‌سازد بنام DropBox که شما هرفایلی را که درون این پوشه کُپی کنید وارد فضای دو-گیگابایتی و رایگان شما خواهد شد، برای داشتن فضای بیشتر می‌توانید اقدام به خرید آن کنید. قضیه به همینجا ختم نمی‌شود!.. شما می‌توانید با دوستان خود اقدام به اشتراک فایل‌های خود کنید، به‌اینصورت‌که کافیست در قسمت کاربری وب (Web Interface) روی پوشه‌ای که می‌خواهید با دوستتان فایل تبادل کنید کلیک و ایشان را در قسمت Invite to Folder اضافه کنید، دوست شما بعد از قبول کردن دعوت محتویات پوشه بصورت اتومات بر روی کامپیوترش دانلود می‌شود!
قابل ذکر است که شما می‌توانید یک‌پوشه را با چندین دوست خود اشتراک‌گذاری کنید، یعنی بعنوان مثال پوشه‌ای با نام General-Share بسازید و تعداد بی‌نهایت دوست را به‌آن دعوت کنید، حال با کپی کردن فایل خود به پوشه‌ی ساخته شده در رایانه‌ی خود نسخه‌ای از همان فایل برای دوستانتان ارسال می‌شود.
شما می‌توانید عکس‌ها، موسیقی‌ها و ویدئو کلیپ‌های خود را با دوستانتان براحتی به‌اشتراک گذاشته و از دوستی خود همراه نهایت تکنولوژی لذت ببرید :)
دراپ‌باکس برای شما قابلیت استفاده از نرم‌افزار خود را برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، مکینتاش، لینوکس و حتی نرم‌افزار برای تلفن‌همراه شما تدارک دیده! پس شما در هر جای دنیا با هر سیستم‌عامل و یا تلفن‌همراهی که در دست دارید می‌توانید به‌راحتی به‌فایل‌های خود درسترسی داشته باشید و دیگر نگران از دست دادن فایل‌های مهم خود نباشید.
تنظیمات اساسی نرم‌افزار را می‌توانید براحتی از طریق Perferences تغییر و شخصی کنید.
ناگفته نماند که این سرویس دارای قابلیت‌های بیشتری می‌باشد ولی برای استفاده باید کمی ذکاوت به‌خرج بدهید تا بتوانید نهایت استفاده را از چنین سرویس‌هایی را ببرید.
این سرویس جادویی توسط دوتن از دانشجویان دانشگاه هاروارد طرح‌ریزی شده است، که یکی از آنها ایرانی می‌باشد :) این سرویس را مدیون فراموش کاری مدیر امریکایی تبار این سایت هستیم که مُدام فراموش می‌کرد تا حافظه‌ی فلش خود را همراه خود ببرد..

پی‌نوشت: بعد از تکمیل ثبت‌نام در صورت تمایل خوشحال خواهم شد تا من را نیز به لیست دوستان خود بیفزایید، پیشاپیش سپاسگزاری می‌کنم :) همچنین برای اینکه دُعای خیر من پشت‌سر شما باشد و خیری به‌من رسانده باشید با این لینک ثبت‌نام کنید که هم این دنیا و آخرت خود را خریده باشید ;) سرفراز باشید..