۱۳۸۹ دی ۱۴, سه‌شنبه

نحوه‌ی تنظیمات حرفه‌ای آی‌تیونز

در پست گذشته بعد از آشنایی و بارگیری نرم‌افزار آی‌تیونز اقدام به نصب این برنامه کنید.
عمل نصب سختی خاصی ندارد! آن را بدون دردسر و براحتی گاز زدن یک سیب انجام دهید..

بعد از نصب و اجرای برنامه، به مسیر Edit – Preferences بروید، با نمای روبرو مواجه خواهید شد. در تب (Tab) تنظیمات عمومی (General) امکانات آی‌تیونز خود را انتخاب کنید، اکر صاحب آی‌پاد تاچ، آی‌فون و یا iPad هستید پیشنهاد می‌کنم همه‌ی گزینه های قسمت Sources را تیک بزنید. وارد تب آخر یعنی تنظیمات پیشرفته (Advanced) با باقی تب‌ها کار خاصی نداریم.. در قسمت iTunes Media Folder Location مسیری را انتخاب کنید تا آی‌تیونز فایل‌های موسیقی شما را با نظر و ترتیب اتخاذ شده برای شما بچیند، فقط هنگام انتخاب Location درایوی را انتخاب کنید که فضای کافی را داشته باشد.
توضیحات بیشتر: اگر مایلید آی‌تیونز فایل‌های موسیقی شما را بصورت کاملاً مرتب (بصورت Your-Folder/Artist-Name/Album-Name) بچیند صبق تصویر تیک‌های مربوطه را بزنید.. فقط بیاد داشته باشید که، بعد از ایمپورت فایل‌ها فایل‌های منبع را نیازیiTunes-Pro-Set-2 ندارید و می‌توانید آنها را حذف نمایید تا جای بیشتری را اشغال نکنند، زیرا iTunes از فایل‌های شما نسخه‌ی پشتیبان تهیه کرده و به مسیر جاری که در قسمت بالایی دادید کپی کرده است. باما باشید تا متاتگ‌ها را ویرایش کنیم..
متاتگ (Meta Tag) با برچسب اطلاعات (Info) فایل‌ها را به شما نمایش می‌دهد، اطلاعاتی مانند نام‌خواننده نام آلبوم سال انتشار و غیره… برای ویرایش این اطلاعات خاص روی فایل مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه‌ی Get Info را انتخاب کنید، حال اطلاعات را تصحیح یا طبق میل خود ویرایش کنید، برای ویرایش دسته‌جمعی کافیست Trackها را با پایین نگه داشتن دکمه‌ی Ctrl انتخاب سپس مانند بالا راست‌کلیک کرده سپس گزینه‌ی ویرایش اطلاعات را انتخاب کنید. شما با ویرایش Meta Tagها می‌توانید به آلبوم بندی و مرتب کردن آرشیو موسیقی خود کمک کنید.
جهت ساخت Folder و Playlist کافیست از منوی File روی گزینه‌های مربوطه کلیک کتید، همچنین برای اظافه کردن آلبوم‌ها به Playlist ساخته شده می‌توانید آنها را براحتی Drag&Drop کنید، به همین سادگی :)
بکار گیری Viewهای مختلف جهت مشاهده‌ی آلبوم‌ها، شکل زیر گویای مطلب می‌باشد..
iTunes-iTunes-Pro-Set-4

۱۳۸۹ دی ۱۲, یکشنبه

با شبکه‌های اجتماعی کتاب همراه شوید

مدت مدیدی‌ست که شبکه‌های اجتماعی مخاطبان زیادی از اینترنت را به خود جلب نموده‌اند.
همانطور که می‌دانید فیس‌بووک، توویتر و فرندفـــید چند نمونه‌ی بزرگ از اینکونه شبکه‌های اجتماعی بحساب می‌آیند، درآن‌بین شبکه‌های اجتماعی کوچکتر اما مفیدتری به‌چشم می‌خورند که مورد کم‌لطفی قرار گرفته‌اند! مثلاً شبکه‌های اجتماعی کتابها! بله، تعجب نکنید..
با من باشید تا با دو شبکه‌ی اجتماعی کتاب آشنا شوید:

اول) وبسایت GoodReads که کتب ایرانی را نیز می‌توانید در آن جستجو کنید..
رابط کاری ساده و بی‌آلایش، که موجب راحتی کار با آن می‌شود.

ب) وبسایت Shelfari که به‌شما اجازه می‌دهد کتابهای خود را قفسه بندی کنید..
رابط کاری نسبتاً ساده و شیک که موجب لذت‌بخشتر بودن کار با آن می‌گردد.

iBook-1

اساس کار اینگونه شبکه‌های اجتماعی، بصورت معرفی کتابهای جذاب که خوانده‌اید و کتابهایی است که دوستدارید در آینده به‌مطالعه‌ی آن بپردازید. همچنین می‌توانید با کُتب جدید آشنا و توضیحاتی را از دیگر خوانندگان آن دریافت کنید و حتی خودتان توضیحی برای آن بنویسید. قابل ذکر اینکه: ایرانی‌های زیادی در این سایتها عضو می‌باشند، فقط کافیست کمی جستجو کنید و آنها را بعنوان دوست به‌لیست خود بیفزایید.

پی‌نوشت: خوشحال می‌شوم من را نیز به‌عنوان دوست بیفزایید، تا کُتب خود را با هم به‌اشتراک بگذاریم.   بی‌صبرانه منتظر دیدار شما هستم :)
حساب کاری من در GoodReads
حساب کاری من در Shelfari

۱۳۸۹ دی ۱۱, شنبه

دسکتاپ خود را زنده نگه دارید

شخصاً از جمله افرادی هستم که با کامپیوترم زندگی می‌کنم، بطوری که می‌تونم بعنوان یه شخصیت تو زندگیم یادش کنم! برای جذاب بنظر اومدن محیط کاری کامپیوترتون کارهای زیادی می‌تونید انجام بدید، ازجمله: بهره‌جویی از کَجت‌ها و ابزارکهای مختلف و استفاده از تصاویر پُشت‌زمینه‌ی جذاب و با کیفیت بالا.. اقدامات ذکر شده حتی می‌تونه راندمان کاری شما رو تو کار کردن با رایانه‌ی شخصیتون بالا ببره، پیشنهاد به همه‌گی برای استفاده.
طی این پست تصمیم دارم شما رو با چند منبع عکس پَس‌زمینه برای کامپیوترتون آشنا کنم:

1- وبسایت GodColor
وبسایتی با مدیریت ایرانی به‌زبان شیوای فارسی، با تصاویری زیبا همراه کیفیت خوب.

2 وبسایت DeskCity
وبسایت ذکرشده به‌زبان چینی (شاید هم ژاپنی یا کُره‌ای باشد!) این وبسایت رو به‌دلیل کیفیت بالای تصاویر و بروز رسانی روزانه‌اش معرفی کردم. کارکردن با این سایت زیادی هم سخت نیست، چندبار که وارد این سایت شوید دیگر احساس غریبی نخواهید کرد.

3- وبسایت WallPapers
بتازگی با این سایت آشنا شدم، ولی از این آشنایی بَسی خشحالم :) عکس‌های با کیفیت فوقالعاده برای انواع تفکیک‌پذیریها (Resolution)، پیشنهاد ویژه.
iDeskTop-1

شایان ذکر: وبسایت‌های زیادی دراین حوزه فعالیت می‌کنند، که من فقط سه‌تای ناچیز آن را معرفی کردم، امیدوارم استفاده کنید و از کارکردن با رایانه‌ی خود لذت ببرید..
با تبریک سال‌جدید میلادی، و آرزوی بهترینها برای شما، مطلب خودم رو تمام می‌کنم.

پی‌نوشت: چند تصویر پَس‌زمینه‌ی جالب از نظر خودم را برایتان انتخاب و آپلود کردم :) آنها را می‌توانید از اینجا بارگیری کنید. (تصاویر دارای بهترین کیفیت و برای مانیتورهای 22اینچ هستند.) لینک بارگیری مستقیم می‌باشد، فایل زیپ‌شده هیچ‌گونه رمزی ندارد..